دانایی

یک جو بینش، از نیم مَن دانش، ارزشمندتر است
  • دانایی

    یک جو بینش، از نیم مَن دانش، ارزشمندتر است

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ب.ظ

عطر نفس

ساعت تقریبا 3 بود که توی کتابخونه خسته خودمو ول کرده بودم روی صندلی ، اینقدر خسته بودم که نا نداشتم برم چایی رو دم کنم از ساعت 1 بعدازظهر که شیفت من شروع شده بود کار خاصی نکرده بودم جز نشستن . این هوای خرداد ماه هم حسابی گرم شده بود موندم تابستون میخواد چی بشه ، به هر حال سرتون رو به درد نیارم مراجعه کننده هم نداشتم همینجوری چشمامو بسته بودم و استراحت میکردم که یه دفه صدای لولای در ورودی بلند شد فهمیدم کسی داره وارد میشه ، هزار بار خواسته بودم این لولای در رو یه روغنی بزنم که اینقدر صدا نده هر چند خیلی هم بد نیست یه وقتایی مثل الان کار آژیر رو انجام میده ؛ یعنی خودتو جمع کن مشتری داری .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۳۱
یاسر مرگن
جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ب.ظ

مرجع نویسی در ورد ( word )

مقدمه  :

برای اینکه بتوانیم در نرم افزار ورد ارجاعات لازم را ایجاد کنیم باید از تب referernce  استفاده نماییم که خود شامل گزینه های مختلف برای ایجاد فهرست مندرجات ، پانویس ، ارجاعات ، کپشن ها و نمایه ها می باشد که همگی به نوعی ارجاع نویسی  می باشند که البته از دیدگاه تخصصی تر فقط گزینه   به عنوان ارجاع نویسی مورد استفاده قرار میگیرد ولی در نگاهی عام تر بقیه گزینه ها هم نوعی ارجاع نویسی حساب می گردند که همین ارائه این گزینه ها در تب رفرنس ( reference  ) صحه گذاشتن بر این مطلب می باشد لذا برای اینکه تمامی مسائل مربوط به ارجاعات ذکر شود در اینجا ما تمامی گزینه های این تب را ارائه نموده تا بتوانیم به مسائل ارجاع نویسی اشراف کامل داشته باشیم

فهرست مطالب :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۱۹
یاسر مرگن
چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ

مصاحبه مرجع پیوسته

چکیده:

 این مقاله بر پایه رهنمودهای «انجمن خدمات مرجع و کاربران» (روسا)[1] پیشنهادهایی را در مورد عملکرد رفتاری متخصصان خدمات مرجع و برای اطلاع‌رسانی مصاحبه مرجع پیوسته مؤثر، مطرح می‌کند. همچنین مشاهداتی کلی در باره محیط‌های چتِ مبتنی بر متن و فضاهای پیام‌رسانی فوری ارائه می‌دهد و سپس به مجازات و جریمه‌هایی اشاره می‌کند که وقتی بدرفتاری به سطحی از مزاحمت و اختلال می‌رسد که تذکرهای کلامی‌ از سوی دیگر کاربرانٍ روی خط، در کنترل این بدرفتاری مؤثر واقع نمی‌شود، در این محیط‌ها قابل اجرا هستند. در ادامه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های رفتاری برای کتابداران به منظور ارائه خدمات مرجع بی‌درنگ از طریق چت بیان می‌شود.

نویسنده :یانا رونان

مترجم: امیرحسین عبدالمجید

کلیدواژه‌ها:خدمات مرجع، مصاحبه مرجع، خدمات مرجع پیوسته، خدمات مرجع دیجیتالی، خدمات مرجع بی‌درنگ، گروه‌های پیوسته چت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۹:۱۲
یاسر مرگن